search

Világtenisz

A 24 éves wimbledoni bajnoknak eddig nem volt ideje megszerezni a gépkocsivezetői engedélyt. Immár elkerülhetetlen, hogy jogosítványa legyen.

Csizmazia Zoltán

„Most egy darabig még az edzőm, Stefano, talán anyukám, majd nem sokára én is vezetni fogom” – mondta Jelena Ribakina, a világranglistán 4. helyen álló kazah játékos, miután Stuttgartban átvette a győztesnek járó, vadonatúj Porsche sportkocsit, természetesen a 123 480 euró pénzdíj mellett.

Hagyomány, hogy a stuttgarti 500-as WTA-torna győztesét a verseny névadó szponzora megajándékoz egy autóval, amely most egy Porsche Taycan Cross Turismo típusú gépjármű volt. Az is hagyomány, hogy a győztes a pályán tesz egy kört az autóval: 2022-ben és 2023-ban ezt Iga Swiatek tette meg. Nos, ezt most Ribakina nem tudta vállalni, ugyanis még nincs jogosítványa. Végül a díjátadó Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója sietett a segítségére, Ribakinát beültette az anyósülésre, így tettek egy kört a salakpályán.

A kazah játékos Kudermetova, Paolini és Switek legyőzésével jutott a fináléba, ahol Maria Kosztyuk várt rá. A döntőbe vezető három meccse három játszmában dőlt el, végül az ukrán ellen már nagyon magabiztos volt, és 6:2, 6:2-re nyert.

„Nos, azt még nem tudom, mit kezdjek az autóval. Az biztos, hogy előbb-utóbb menni szeretnék vele egy kört, remélem Dubajban már én ülök a volán mögött. Addig az edzőm, Stefano Vukov, esetleg édesanyám lesz a sofőr, remélhetőleg hamarosan én is. Igen, valóban nincs még jogosítványom, és így most már egyértelműen ez lesz a következő cél. Régóta meg akarom már szerezni, és egy ilyen gyönyörű autó egy új motivációt jelent nekem” – mondta Ribakina a meccset követő sajtótájékoztatón.

A Porsche egy virtuális világpremier keretén belül mutatta be nemrég a legújabb modelljét, a Taycan Cross Turismót. A sportautó-gyártó egy különösen sokoldalú, terepképes típussal bővítette első teljesen elektromos sportautójának portfólióját, amely újabb lépést tett a fenntartható mobilitás irányába. A Taycan Cross Turismo egyik erősségét az innovatív, 800 V-os elektromos hajtáslánca adja. A hátsó utasok fejtere harminchat milliméterrel nagyobb, miközben a praktikumot egy különösen nagyméretű ajtón át megközelíthető, több mint 1200 literes csomagtér fokozza – a Cross Turismo igazi mindentudóként állt rajthoz.

Ribakina a pénzdíj és az autó mellett 500 WTA-ponttal is gazdagodott. Így is a negyedik helyen maradt, már csak 565 ponttal lemaradva Arina Szabalenka mögött, valamivel kevesebb, mint ezer pont hátránnyal a karriercsúcsot döntő, második helyre fellépő Coco Gauff mögött. A listát még mindig Iga Swiatek vezeti 9920 ponttal. Most Madridban fog versenyezni a kazah játékos, ahol nem kell pontot védenie, míg a címvédő Szabalenkának 990 pontot kellene megőrizni a tavalyi sikere után.

Fotó: WTA

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Functional
Tools used to give you more features when navigating on the website, this can include social sharing.
AddThis
Accept
Decline