A 24 éves wimbledoni bajnoknak eddig nem volt ideje megszerezni a gépkocsivezetői engedélyt. Immár elkerülhetetlen, hogy jogosítványa legyen.
Csizmazia Zoltán
„Most egy darabig még az edzőm, Stefano, talán anyukám, majd nem sokára én is vezetni fogom” – mondta Jelena Ribakina, a világranglistán 4. helyen álló kazah játékos, miután Stuttgartban átvette a győztesnek járó, vadonatúj Porsche sportkocsit, természetesen a 123 480 euró pénzdíj mellett.
Hagyomány, hogy a stuttgarti 500-as WTA-torna győztesét a verseny névadó szponzora megajándékoz egy autóval, amely most egy Porsche Taycan Cross Turismo típusú gépjármű volt. Az is hagyomány, hogy a győztes a pályán tesz egy kört az autóval: 2022-ben és 2023-ban ezt Iga Swiatek tette meg. Nos, ezt most Ribakina nem tudta vállalni, ugyanis még nincs jogosítványa. Végül a díjátadó Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója sietett a segítségére, Ribakinát beültette az anyósülésre, így tettek egy kört a salakpályán.
A kazah játékos Kudermetova, Paolini és Switek legyőzésével jutott a fináléba, ahol Maria Kosztyuk várt rá. A döntőbe vezető három meccse három játszmában dőlt el, végül az ukrán ellen már nagyon magabiztos volt, és 6:2, 6:2-re nyert.
„Nos, azt még nem tudom, mit kezdjek az autóval. Az biztos, hogy előbb-utóbb menni szeretnék vele egy kört, remélem Dubajban már én ülök a volán mögött. Addig az edzőm, Stefano Vukov, esetleg édesanyám lesz a sofőr, remélhetőleg hamarosan én is. Igen, valóban nincs még jogosítványom, és így most már egyértelműen ez lesz a következő cél. Régóta meg akarom már szerezni, és egy ilyen gyönyörű autó egy új motivációt jelent nekem” – mondta Ribakina a meccset követő sajtótájékoztatón.
A Porsche egy virtuális világpremier keretén belül mutatta be nemrég a legújabb modelljét, a Taycan Cross Turismót. A sportautó-gyártó egy különösen sokoldalú, terepképes típussal bővítette első teljesen elektromos sportautójának portfólióját, amely újabb lépést tett a fenntartható mobilitás irányába. A Taycan Cross Turismo egyik erősségét az innovatív, 800 V-os elektromos hajtáslánca adja. A hátsó utasok fejtere harminchat milliméterrel nagyobb, miközben a praktikumot egy különösen nagyméretű ajtón át megközelíthető, több mint 1200 literes csomagtér fokozza – a Cross Turismo igazi mindentudóként állt rajthoz.
Ribakina a pénzdíj és az autó mellett 500 WTA-ponttal is gazdagodott. Így is a negyedik helyen maradt, már csak 565 ponttal lemaradva Arina Szabalenka mögött, valamivel kevesebb, mint ezer pont hátránnyal a karriercsúcsot döntő, második helyre fellépő Coco Gauff mögött. A listát még mindig Iga Swiatek vezeti 9920 ponttal. Most Madridban fog versenyezni a kazah játékos, ahol nem kell pontot védenie, míg a címvédő Szabalenkának 990 pontot kellene megőrizni a tavalyi sikere után.
Fotó: WTA