Új névadó főszponzor támogatásával vág neki a 2024-es idénynek a Balázs Ildikó által irányított teniszvetélkedő sorozat. A hazai teniszpiacon idén nagy ugrásra készülő HEAD a tizenhat éven aluli fiatalok támogatására különösen nagy figyelmet kíván fordítani, ezért tökéletesen illeszkedett elképzeléseibe a fiataloknak játéklehetőséget biztosító versenyrendszerrel való szerződés. A márka ütős részlegének hazai felfuttatásával Udvardi Zsoltot bízták meg.
Gy. Szabó Csilla
Több mint öt éve szolgál ugródeszkaként a versenyzés iránt érdeklődő, de ezen a téren még tapasztalattal nem rendelkező legfiatalabbak számára a teniszvetélkedő sorozat, amely a Decathlon támogatásával vált igen népszerűvé. A piros, narancs és zöld pályán, valamint kemény labdával játszott bevezető mérkőzéseken tavaly már több mint kétezren vettek részt. A Budapestről indult kezdeményezés először Pest megyében, majd országosan is megvetette lábát, Gyula, Baja, Székesfehérvár, Balatonfüred és Tihany is beállt a versenyrendezők sorába. A hobbiszinten játszó gyermekek számára családias hangulatban, eredménykényszer nélkül játéklehetőséget kínáló teniszvetélkedők beváltották a főszervező Balázs Ildikó reményeit.
− Az ötlet egyik alaptétele volt, hogy egyetlen résztvevő se távozzon üres kézzel, ezért jelentett nagy segítséget számunkra a Decathlon támogatása – beszélt a váltás okairól Balázs Ildikó, aki időt és energiát nem kímélve fejlesztette tovább az eseményt, amely szándékosan tartja meg amatőr jellegét. – Egy a mindkét fél számára gyümölcsöző, korrekt együttműködés ért most véget, a nemzetközi anyavállalat másirányú tervei miatt. Nemes célt szolgáltunk együtt, és nagyon sajnáljuk, hogy az üzleti modellváltás következtében elválnak útjaink. Bevallom, tavaly évvégén nem voltam könnyű helyzetben, hiszen a szokásos novemberi szerződéshosszabbítási tárgyalásokat követően kellett nagyon gyorsan támogatót keresnünk. Az éves programunkat, a családbarát tervezhetőség jegyében, ugyanis már december közepén nyilvánosságra szoktuk hozni. Most január közepére csúsztunk, amit nagyon sajnálunk, de nem tehettünk róla.
A szponzorkeresésnél magától értetődő volt, hogy először a HEAD magyarországi képviseletét ellátó Wintersport Kft ügyvezetőjét, Tóth Etrét keresi meg, hiszen az Amerikából indult sportszermárka már korábban is szeretett volna bekapcsolódni a teniszvetélkedők támogatásába. A névadó főszponzor kizárólagossága miatt azonban erre mostanáig nem volt lehetőség.
Ugyanakkor a kínált portéka is sokkal kívánatosabbá vált az évek során, hiszen az elmúlt idényben már több verseny esetében is előfordult, hogy a nevezés első napján, néhány óra alatt beteltek a helyek. Éppen ezért társhelyszínek bevezetésére volt szükség, visszautasítani ugyanis senkit sem akartak, miközben a szinte percre pontosan kiszámítható versenyrendezés igényéből sem engedhettek. A sorozatnak ez is az egyik nagy vonzereje.
− Eljutottunk odáig, hogy a klubedzők is ajánlják a hozzájuk járó lelkes gyerekeknek a részvételt, arra pedig kifejezetten büszkék vagyunk, hogy mára többen is feljebb léptek, az MTSZ versenyrendszerébe, miközben köszönik, hogy tőlünk indulhattak. Fontosnak tartom, hogy az első tétmeccsekkel kapcsolatos élmény jó legyen, és a kellő rutin megszerzését követően már biztos ismeretek birtokában dönthessenek a folytatásról. Ma már ranglistánk is van, ami arra szolgál, hogy a kategóriák legjobb nyolc teniszezője mesterversenyen mérhesse össze tudását – foglalta össze a sorozat eredményeit Balázs Ildikó, aki nagyon reméli, hogy a HEAD belépésével még lendületesebben folytathatják az eddigi munkájukat.
A neves sportszergyártó cég a téli sportok kedvelői között évek óta piacvezető Magyarországon. Ezen nem is igen lehet csodálkozni, hiszen a hazai forgalmazó, a Wintersport Kft ügyvezetője, Tóth Etre, maga is síelő volt, a Vasas SC síszakosztályának pedig jelenleg is elnöke. Az ő személye biztosította azt a helyismeretet és kapcsolatrendszert, amellyel a teniszben eddig nem rendelkeztek, s amelyet mostantól Udvardi Zsolt képvisel majd a HEAD magyarországi ütős sportágakat ellátó részlegének vezetőjeként.
− A sportág ismerete kevés lett volna a poszt betöltéséhez, nekünk olyan szakemberre volt szükségünk, aki az üzleti életben, vagyis a sportszerkereskedelemben is otthonosan mozog – tudtuk meg Tóth Etrétől, aki ezzel Udvardi Zsolt németországi múltjára utalt, ahol nemcsak sikeres teniszklubot, de sportüzletet is vezetett, ráadásul a HEAD régiós képviseletét is több mint másfél évtizeden át látta el. – Ilyen ember kevés van, ezért örülünk az egymásra találásnak. Idén nagy lépéseket szeretnénk tenni a teniszben, már az MTSZ-t is megkerestük az együttműködés reményében. Úgy tűnik, ennek nem is lesz akadálya. Az első nyilvános megjelenésünk a tatabányai Davis Kupán lesz, amelyen a német válogatott játszik majd a magyar ellen. Kiváló apropó a bemutatkozásra, hiszen mind a Magyarországra várható sztárok a csapatot szponzoráló HEAD ütőjével játszanak.
A márka legnevesebb képviselője azonban továbbra is Novak Djokovics, az ő személye pedig világszerte nagy hatással van az amatőrök ütőválasztására. Ez utóbbi azonban akkor igazán megalapozott, ha szakember segítségét vesszük igénybe. Mégpedig olyanét, aki jól ismer bennünket, vagyis az edzőnkét.
− Bár az internet megjelenése részben forradalmasította az értékesítést, mára mindenki belátta, nem elég a virtuális térben láthatónak lenni, a terepen is aktív munkára van szükség – beszélt saját szerepéről és terveiről Udvardi Zsolt. – Ehhez pedig edzőkre van szükség, akik szakmai tudásuk birtokában tudnak segíteni a jó ütő kiválasztásában. A HEAD-nek igen széles a palettája, az amatőrtől a profiig, a legfiatalabbtól a legidősebbig, mindenkit ki tudunk szolgálni. És ez az árra is vonatkozik. Nem feltétlenül kell megvenni Djoko ütőjét annak, aki mondjuk csak heti egyszer-kétszer játszik, nálunk megkaphatja ennek a tompított változatát is, amellyel élvezetesebb lesz a játék, és kevesebbe is kerül. Ezt sokan nem tudják, csak a szakemberek vannak vele tisztában. Ugyanakkor egy teniszklub esetében az egységes megjelenés is fontos, ami egyrészt mindig vonzó, másrészt pedig az összetartó közösség kialakításában is szerepet játszik. Éppen ezért a klubedzők felé nyitunk első körben, miközben a tizenhat éven aluli hazai tehetségeket is szeretnénk támogatni. A csomagokban táska, ütő és húr szerepel.
A Magyar Padel Szövetséggel már sikerült is megegyeznie a Wintersport Kft-vel, s így a HEAD lett a feltörekvő sportág hazai főszponzora a 2024-es esztendőre. Az évvégén megkötött szerződésnek az ausztriai anyacégnél is örültek, hiszen Európa szerte egyre jobb számokat produkál a padel. Németországban például az utóbbi néhány évben akkora fejlődésen ment keresztül a játék, hogy a padelütők eladása szép lassan utoléri a teniszét. Pedig ez utóbbiban is élen járnak. Magyarországon egyelőre még más a helyzet, ám Tóth Etre és Udvardi Zsolt bízik abban, hogy idővel itthon is a HEAD lesz a teniszezők kedvenc márkája. Ehhez pedig az alapoknál kezdik a munkát, a teniszvetélkedők sorozat támogatásával éppen a legfiatalabbakat figyelmét kívánják felhívni magukra.